FAQ

Veelgestelde vragen

Onderstaand zijn de veelgestelde vragen van Zee van Tijd Holwerd.

Staat het antwoord op je vraag hier niet tussen?
Neem dan gerust
contact met ons op zodat we je vraag kunnen beantwoorden.



Hotel

Hoe laat kan ik inchecken?
Inchecken bij Zee van Tijd Holwerd kan vanaf 15.00u.

Hoe laat moet ik uitchecken?
Uitchecken kan tot 11.00u.

Kan ik de bagage eerder brengen of laten staan na uitchecken?

Wij zijn elke dag geopend van 08.00u tot 21.00u en je bagage kan (zowel op de aankomst- als de vertrekdag) de hele dag bij ons staan.

Moet ik mijn verblijf nog afrekenen bij het uitchecken?
Dat hangt af van de wijze van boeking. Wanneer je het verblijf van tevoren hebt afgerekend, hoef je dit uiteraard niet meer te doen bij uitchecken. Wel kan het zo zijn dat je bij de boeking creditcard gegevens hebt afgegeven als garantie voor de boeking, dit geldt niet als betaling en deze verwerken wij daarom ook niet zo. Het verblijf kan dan bij het uitchecken afgerekend worden. 

Is toeristenbelasting inclusief de kamerprijs?

De toeristenbelasting bedraagt € 2,50 per persoon per nacht en is nooit bij de prijs inbegrepen.

Kan ik nog kosteloos annuleren na het boeken?
De annuleringsvoorwaarden kun je vinden in de reserveringsbevestiging die je hebt gekregen via het kanaal waar je de overnachting(en) hebt geboekt.

Hoe vaak wordt mijn kamer schoongemaakt?

Je kamer wordt elke dag tussentijds schoongemaakt. Mocht je verder nog iets nodig hebben, dan kun je dat uiteraard laten weten.


 Kan er een extra bed in de kamer worden geplaatst?
In verband met de inrichting van de kamers, kan dit niet in elke kamer. Voor de mogelijkheden kun je het beste even contact opnemen via
0519-543003
Wat is het merk van de badproducten in de kamers?
In de kamers gebruiken wij Rituals.

Restaurant

Hoe laat begint het ontbijt?
Het ontbijt wordt geserveerd tussen 08.00 en 11.00 en wordt aan tafel uitgeserveerd.

Hoe ziet het ontbijt er bij Zee van Tijd uit?
Het ontbijt is a la carte en kun je dagelijks uitkiezen. Het ontbijt wordt vervolgens in het restaurant uitgeserveerd.

Tot hoe laat zijn jullie ‘s avonds geopend?
Wij zijn ‘s avonds geopend tot 21.00u.

Zijn honden toegestaan bij Zee van Tijd Ameland?
Honden zijn in het hotel niet toegestaan. In het restaurant zijn honden wel toegestaan.

Hoe maak ik een reservering voor het restaurant?
Een reservering voor het restaurant kun je maken via onze website
www.zeevantijd.nl of door te bellen naar 0519-543003. Let wel op: op drukke dagen checken wij niet elke dag de mail en wil je zeker zijn van een plek bel dan even naar het zojuist genoemde telefoonnummer.

Ik heb na de reservering geen bevestiging ontvangen, klopt dat?
Waarschijnlijk is er iets verkeerd gegaan. Het kan zijn dat de bevestiging in de SPAM zit en als dat het geval is, dan is de tafel gewoon gereserveerd en kun je de bevestiging van de SPAM naar je eigen inbox verhuizen. Wanneer de bevestiging daar niet staat is er geen reservering gemaakt en kun je het beste even telefonisch contact opnemen met
0519-543003 om dit te verifiëren.

Kunnen jullie rekening houden met diëten en/of allergieën?
Zeker! We vragen je alleen wel om dit bij de reservering aan te geven, zodat de keuken dit kan voorbereiden.

Kan ik een voorkeur voor een tafel doorgeven?
Een voorkeur doorgeven kan altijd, alleen wij kunnen niet garanderen dat dat ook de tafel wordt waar je aan zult dineren. Dit heeft er mee te maken dat wij graag zoveel mogelijk gasten willen bedienen en daarom werken met een tafelplanning. In deze planning wordt nog weleens iets last-minute gewijzigd en geschoven en daarom kunnen wij een tafelvoorkeur nooit garanderen.

Wordt mijn tafel vergeven als ik te laat kom?
Die kans is groot. Door de zojuist genoemde planning proberen wij zoveel mogelijk gasten te bedienen en daarom vragen wij altijd een concreet tijdstip waarop gasten willen aanschuiven. Wanneer je niet op de afgesproken tijd aanschuift, kan het zijn dat wij de tafel vergeven.

Kunnen wij met een grote groep reserveren?
Ja, dat kan zeker. In verband met de ruimte aan tafel, wordt een groep groter dan 12 personen over twee tafels (direct naast elkaar) verdeeld.

Kunnen wij met een grote groep allemaal apart afrekenen?
Het is niet mogelijk om allemaal apart af te rekenen en per gezelschap maken wij daarom 1 rekening op.

Ik wil graag iets aanbieden aan gasten, kan dat?
Dat kan zeker, je kunt hiervoor contact opnemen met
info@zeevantijd.nl en je wensen doorgeven. Wij kunnen dan meteen een factuur opmaken en wanneer die voldaan is, wordt de rest allemaal geregeld.

Zijn kinderen welkom in het restaurant?
Zeker, voor kinderen hebben wij een speciale kinderkaart en eventueel kinderstoelen beschikbaar.

Hebben jullie ook een speelhoek voor kinderen?
Nee, Zee van Tijd beschikt niet over een speelhoek voor kinderen. Wel hebben wij een aantal (bord)spellen en speelgoed beschikbaar, wat aan tafel gebruikt kan worden. 

Wat als ik ergens niet tevreden over ben?
Wanneer je ergens niet tevreden over bent, meld dit dat meteen bij het bedienend personeel, op die manier kunnen zij voor een passende oplossing zorgen.

Cadeaubon

Ik wil graag een cadeaubon als geschenk geven, hoe werkt dit?
Je kunt via onze site een cadeaubon bestellen en meteen afrekenen. Het systeem vraagt dan om de adresgegevens van diegene waar de bon naartoe gestuurd dient te worden. Hier kun je dan de gegevens van de ontvangers doorgeven en wij zorgen er dan voor dat de bon per post naar ze toe gestuurd wordt.

Moet het bedrag van een cadeaubon in 1 keer worden opgemaakt?
Nee, dat hoeft niet. De cadeaubon wordt met een door (jou gekozen) bedrag opgewaardeerd. Wanneer gasten in het hotel of restaurant verblijven en de rekening met de cadeaubon betalen, wordt dat bedrag van de cadeaubon afgeschreven. Wanneer er dan nog saldo op de cadeaubon blijft staan, kan daar een volgende keer mee worden afgerekend.

Vervoer

Hoe werkt de veerverbinding en moet ik deze van te voren reserveren?
De veerverbinding wordt verzorgd door Wagenborg Passagiersdiensten en de veerboot vertrekt vanuit Holwerd. Vooral wanneer je een auto meeneemt naar Ameland, raden wij altijd aan om te reserveren. Een reservering kan gemaakt worden via het nummer: 0900-9238. Voor de actuele vertrektijden en meer informatie kun je kijken op:
www.wpd.nl.

Hoe kom ik van Zee van Tijd Holwerd bij de veerhaven?


Wanneer je met de fiets bent, is de veerhaven naar Ameland op ongeveer 10 minuten gelegen. Je kunt de fiets op de veerhaven parkeren, maar wanneer je de fiets mee wilt nemen naar Ameland kun je hier ook een bootticket voor kopen. Verder kun je er parkeren op het parkeer terrein en gaat er een busdienst van Holwerd naar de veerdienst. De bus is alleen aangesloten op de reguliere veerdienst (niet op de sneldienst) en vertrekt van de bushalte op een paar minuten loopafstand van Zee van Tijd Holwerd.


Hebben jullie een gratis shuttle service?
Wij bieden geen (gratis) shuttle service en/of bagageservice aan. Mocht je bagage willen overzetten naar Ameland kun je eventueel contact opnemen met Ridder en de Vries (
www.rdvtransport.nl).

Waar kan ik fietsen huren?
Fietsen huren kan bij
www.fietsverhuurholwerd.nl. Het is verstandig om de fietsen vooraf te reserveren.

Welke dingen zijn er te doen tijdens mijn verblijf in Holwerd?
Er zijn heel veel dingen te doen in en rondom Holwerd. Zo kun je een (dag)tocht maken naar Ameland en/of Schiermonnikoog, kun je wadlopen, kun je prachtige fiets – en wandeltochten ondernemen. Verder liggen de steden Dokkum (8 kilometer), Leeuwarden (24 kilometer) en Groningen (40 kilometer) afstand en dit alles samen maakt dat je een heel afwisselende vakantie kunt samenstellen in Holwerd.  Meer informatie over wat er te doen is
hier terug te lezen.

Share by: